29 Ağustos 2013 Perşembe

YUNAN ADALARI 5

ATİNA

Gemimiz Pire limanına yaklaşıyor.Geminin limana demirlemesini bir oyun seyreder gibi izliyoruz.Oyuncuların her hareketi birbiriyle orantılı,birbiriyle bağlantılı...Kaptanından en alttaki çalışanına kadar hareketleri izlemek güzel.

ETS turun düzenlediği ''Akropol'' extra turuna katılacağız.Bence bu turu satın almak daha akıllıca.Zamanı çok güzel kullanıyorsunuz.Ne kadar bütün gün Atina'da olsanızda zamanı kullanmak da bir o kadar önemli.

Gemiden çıkışta bizi gezdirecek otobüse rehberimizle biniyoruz.Doğruca Atina ''Akropol''.Pire ile Atina adeta birleşmiş.Pire nerde bitti,Atina nerde başladı anlamıyorsunuz.Yolunuzun iki etrafında yüksek binalar yok.

İlk önce 1896 Olimpiyatları için tamamen beyaz mermerden yapılmış Olimpik Stadyum'da fotoğraf çekimi için mola verildi.Adete her şeyiyle günümüzde inşe edilmiş bir yapı görünümündeydi.İçeri girip gezmek istemedim.

Daha sonra meşhur Efzun askerlerinin nöbet tuttuğu Atina Parlemontosu Binası'na geldik.Askerlerin nöbet değişimi zamanına denk gelmişti.Meydan kalabalıktı.Gösteriyi hem fotoğrafladım hem de kameraya çektim.Yolumuza Milli Kütüphane,Sanat Akademisi  ve Üniversiteyi görerek devam ediyoruz.

Atina'nın sembolü haline gelmiş Akropolis'i gezmeye sıra geldi.Tapınakları gezmek üzere içeri girdiğimiz andan itibaren dayı-yiğen,rehbere bağlı kalmaksızın gezmeye başladık.Görkemli ve muhteşem bir yer.Bir o kadar da kalabalık.Yüremekte zorlanıyoruz.Bir zamanlar Tanrı olarak kabul edilmiş insanların yaşadıkları yerlerde dolaştık.Muhteşemdi.Athena Nike Tapınağı'nı,eşsiz kadın heykelleriylr süslü Erechtion Tapınağı'nı,anıtsal alana girişi sağlayan Propylen Kapısını,şehrin adandığı Athena Anısına inşa edilen Parthenon'u ve olağanüstü akustiği ile Herodes Atticus Tiyatrosunu gezdik.

Bu geziden sonra Atina'nın en eski mahallesi olan Plaka'ya geldik.Rehberimiz serbest zaman vermeden önce her türlü turistik,hediyelik ve otantik ürünlerin satıldığı şirin mağazaların arasında gezdirirken karnımızı doyurabileceğimiz yerleri de gösteriyordu.En son götürdükleri yerde hem dinlenelim hem de karnımızı doyuralım istedik.Yer güzel ve yediklerimiz lezzetliydi,keyfini çıkardık.

Bir günü daha dolu dolu geçirdikten sonra Pire Limanında gemimize binme zamanı geldi.Gemi sessizce bizi bekliyordu.

Not 1:
Sihirli şehir Atina,Yunanistan'ın başkenti ve yaklaşık 4 milyon nüfusuyla ülkenin en büyük şehridir.Antik Yunan tanrıları ve insanlar tarafından tapılan muhteşem eserler barındıran,Antik Helen ve Yunan Kültürü'nün beşiği olan kent,dönemin ekonomik,siyasi,sosyal hayat ve felsefe merkeziydi.Adını,mitolojinin en önemli tanrıçalarından Athena'dan alan Atina,demokrasinin ilk kurulduğu şehir olarak da anılmaktadır.En önemli tarih öncesi uygarlıklar Atina'da gelişmiştir ve insanlık tarihi adına bugüne kadar gelen çok başarılı mimari başyapıtları ortaya koymuştur.

NOT 2:
Fotoğraflar bana aittir.

NOT3 :
Diğer adalarla ilgili fotoğraf ve yazıları aşağıdaki linkleri tıklayarak görebilirsiniz;