25 Ağustos 2013 Pazar

YUNAN ADALARI 2

MİDİLLİ ADASI (LESVOS)

Pazartesi sabaha karşı Midilli adası ufukta gözüktü.Sabah kahvaltısını gemide aldıktan sonra ''gemiden çıkabilirsiniz'' anonsunu beklemeye koyulduk.Dayı-yiğen,kafamıza göre adayı gezeceğiz.

Limandan çıkar çıkmaz kendinizi Midilli adasının kucağında buluyorsunuz-otobüs,taksi gibi araçlara gerek görmeksizin.Deniz kıyısı boyunca yürüdüğünüzde yolun diğer tarafında kafelerin sıralandığını göreceksiniz.Oturup deniz manzarası eşliğinde kahvenizi içebilirsiniz.Yürümenize devam ettiğinizde yolun adanın iç kısımlarına doğru devam ettiğini görürsünüz.Hemen sol tarafta sıra sıra balık lokantaları yer alıyor,sağ tarafta ise yeşillikler içerisinde parkı görebilirsiniz.

Biz yolun yarısında kafelerin arasında ki herhangi bir yola saparak adanın içlerini keşfetmek istedik.Dar sokakların arasından geçerken kimi zaman ilerden tarihi bir kilise ya da camii biz buradayız diye çağırdı kimi zaman birden karşımızda bulduk.Dar sokakalarda gezmenizin dezavantajı ise ikide bir araba veya motorlarla karşılaşmanız.

Bu yürüyüşümüzün sonunda yine deniz kıyısına çıktık.Burada da sahilde kafeler sıralanmış.Oturup bir şeyler içmeye karar versekde sakin ve kimsesizliğinden dolayı tercihimizi kalabalık bir yerde kullanmak istedik.Dönüşümüzü başka sokaklardan sohbet ederek yaptık.Yolun sonunda kendimizi parkın içinde bulduk.İçerisinde bulunan güzel kafeye oturduk.Sanıyorum adalıların toplandıkları,oturup sohbet ettikleri bir yer.Bir tarafta 50-70 yaş aralığında 6 kadın bir araya gelmiş diğer tarafta bir aile,başka tarafta gençler,turistler...Çalışanlara ancak nefes almaları için zaman var,arı gibi çalışıyorlar.

Eee şimdi kıyıda ki balık lokantalarından birine gitme vakti.Hesap yiğenimden olacak-iddaya girmişti,kaybetti.İlk önce mezeler istendi,istek üzerine balığımızı yiğenim gidip seçti.Tercihimi çupradan yana kullandım.Güzel ve keyifli bir yemekti.Hele balığım kılçıklarından ayrılmışsa,ne tatlı olur yemesi.Yiğenim sağolsun.Yemeğimizin sonuna doğru servis elemanı ''from house'' diyerekten iki şişe bira getirdi.Kendi aramızda kazık mı yiyeceğiz diyerekten espiriler yapıp gülüştük.Müesseseden meyvada hediye geldi.Servis güzeldi.Gelen hesapda fazladan alınan bir şey yoktu,olması gerektiği gibiydi.Yiğenim,bol bahşişli bir ödeme yaptı ve kalktık.

Bu arada şunu rahatlıkla söyleyebilirim;Midilli ucuz bir ada.Adaların popülerliği arttıkça fiyatda yukarılara doğru hızla tırmanıyor.Burada birayı 3'5€ ya içtik Mikonosta ise 7-10€ ya.Buna göre kıyaslama yapabilirsiniz.

İlk geldiğimde bir daha gelmem diyordum ama yine geldim,belli mi olur belki bir daha olur diye gemiye binmek üzere yürümeye başladık.

Midilli adasını sevdim.

NOT 1: Midilli adası,Ege Denizi'nin kuzeydoğusunda bulunan,dağlık bir Yunan adasıdır. Yunanistan'ın ana karasından çok Türkiye'nin Ayvalık ilçesine yakın olan ada,Girit ve Eğriboz'dan sonra Yunanistan'ın en büyük üçüncü adasıdır.Başkenti Mytilene'dir.

NOT 2:
Fotoğraflar bana aittir.Yiğenimin çektiği fotoğraflar daha güzel.Elime ulaştığında ekleme ve değiştirmeler yapacağım.

NOT3 :
Diğer adalarla ilgili paylaştığım fotoğraf ve yazıları aşağıdaki linkleri tıklayarak görebilirsiniz;